Löfvens klavertramp utnyttjades av andra partier

6 april, 2018

Springtimes och Notifieds rapport Det digitala valet för mars 2018 visar att SD fortsätter att dra ifrån vad gäller antalet följare/gillare i sociala medier. De inlägg som skapar mest engagemang på riksdagspartiernas Facebooksidor handlar inte om de viktiga valfrågorna (väljarna anger sjukvård, lag och ordning samt integration som viktigaste valfrågor) utan är kopplade till vår..

Employer Branding är hett!

23 mars, 2018

I veckan talade jag på Webbdagarna här i Stockholm om Employer Branding. Precis som jag skrev i mitt inlägg inför Webbdagarna så har vi på Springtime märkt av en märkbar ökning i efterfrågan av Employer Branding bland våra kunder. Att rekrytera kostar mycket pengar och det kan vara svårt att hitta personer med rätt utbildning,..

Employer branding på Webbdagarna

16 mars, 2018

I nästa vecka ska jag prata på Webbdagarna här i Stockholm på temat Så lyckas du med Employer Branding i en allt hårdare konkurrens.  Anledningen att jag ska prata om just detta är att vi på Springtime allt oftare hjälper våra kunder med Employer Branding. Det är inte så konstigt egentligen. Rekrytering är en av de..

Det digitala valet i februari

8 mars, 2018

Februaris rapport av Det digitala valet visar att Sverigedemokraterna är det riksdagsparti som bäst nått ut i sociala medier. Rapporten visar också att de mindre partierna hittills använt sociala medier i mindre utsträckning än i förra valrörelsen för att nå väljare. Sverigedemokraterna är det parti som lyckats överlägset bäst i sociala medier under februari. De..

Springtime och Notified släpper rapport om sociala medier och valrörelsen

7 februari, 2018

Nu drar vi tillsammans med Notified vår valrapportering Det digitala valet (som vi även gjorde under supervalåret). I januaris rapport av Det digitala valet har vi fokus på det engagemang riksdagspartierna skapar i sociala kanaler. Det är viktigare än någonsin att jobba med att engagera sina målgrupper på Facebook och rapporten visar att alla riksdagspartier kan..

Trendspaning i visuell kommunikation 2018

26 januari, 2018

Trender hjälper oss att förstå omvärlden. De föds ur ett begär och dör i skuggan av ett annat. Det vi ser i vår omgivning tycks vara självklart i stunden men vi glömmer bort att mycket inom kommunikation, interiör/exteriör och mode ser annorlunda ut bara man blickar tillbaka några år. I vissa fall är trenders uppkomst tydliga..

Springtime + CFL

18 januari, 2018

                  Min iver att få börja var stor. Jag fick en snabb rundtur av kontoret och känslan som ekade i väggarna var seriösa men av lekfulla toner. Det blir tydligt att kreativitetens mytomspunna värld är främjad på Springtime. Det känns att människorna brinner för sina uppdrag och..

H&H Groups svar till #sistabreifen

11 december, 2017

H&H Group tackar för initiativet till #sistabriefen och alla bolag i gruppen stöttar uppropet fullt ut. H&H Group består av 12 byråer med ca 400 medarbetare. Varje byrå drivs med stor integritet och respekt för varje byrås kultur och varumärke. Det som förenar är en stark tro på att vi kan vara en kreativ plats..

Vi har fått pris!

8 december, 2017

Förra veckan var vi nominerade i European Excellence Awards i klassen för Employer Branding and Recruiting för vårt arbete med PVF. Igår var det dags för Universums tävling Magnet Awards som hedrar årets bästa kommunikationsarbete inom employer branding och rekrytering i Sverige. Tillsammans med PVF Yrke & Utbildning var nominerade i två klasser, årets kampanj..

Så här avslöjar du Fake News!

24 november, 2017

Jag var på en väldigt intressant konferens om källkritik som Metros Viralgranskaren anordnade i veckan. På konferensen diskuterades hur vi sprider osann information via sociala kanaler och vad vi kan göra för att motverka att vilja sprida vidare sånt som inte är sant men som förstärker och bekräftar vår egna världsbild. Under konferensen fick vi många..