Järvaveckan 2018 – en ny politisk plattform

8 juni, 2018

                      I morgon går Järvaveckan 2018 av stapeln. Det blir en fartfylld och lite extra lång vecka (10 dagar) på Spånga Idrottsplats som tillgängliggör det politiska samtalet på ett sätt som är såväl utmanande som hoppfullt. Precis som i Almedalen gästar varje partiledare arrangemanget och..

Vad gör en grafisk designer?

25 maj, 2018

Johanna heter jag och är Grafisk designer på Springtime!   Vad gör en grafisk designer? Jag hjälper våra kunder att förmedla budskap med hjälp av färg och form. Ibland bygger uppdragen på eller delvis på designlösningen och ibland är designen mer ett stöd/komplement i pågående arbetsprocesser. Springtime jobbar idag med fler uppdrag än någonsin där..

En nominering som gör oss extra stolta

17 maj, 2018

Sällan har en nominering i en tävling känts så kul som den här gången. Vi har blivit nominerade i tävlingen The Indie Awards i vad de kallar The Local Hero Award. En kategori som uppmärksammar kommunikationsprojekt som syftar till ökad jämställdhet i branscher eller på arbetsplatser. Att ha ett jämställdhetsperspektiv bör vara en självklarhet i..

Vem blir Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018?

15 maj, 2018

                        För fjärde året i rad utser Springtime tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Vem kan vinna priset? Årets digitala kommunikatör är ett pris som delas ut till den person, event, kampanj, företag eller organisation som varit mest tongivande och en förebild inom digital..

Hur ska man jobba i ett föränderligt medielandskap?

3 maj, 2018

Ja, den frågan försökte jag svara på i en föreläsning på Brand Camp som anordnades av vår nya systerbyrå Identx i Linköping i förra veckan. Vad är svaret då? Jag ska försöka sammanfatta det lite kort.. För det första går det oerhört snabbt, både utvecklingen i medielandskapet men också när våra målgrupper scrollar i sina flöden. Det..

Löfvens klavertramp utnyttjades av andra partier

6 april, 2018

Springtimes och Notifieds rapport Det digitala valet för mars 2018 visar att SD fortsätter att dra ifrån vad gäller antalet följare/gillare i sociala medier. De inlägg som skapar mest engagemang på riksdagspartiernas Facebooksidor handlar inte om de viktiga valfrågorna (väljarna anger sjukvård, lag och ordning samt integration som viktigaste valfrågor) utan är kopplade till vår..

Employer Branding är hett!

23 mars, 2018

I veckan talade jag på Webbdagarna här i Stockholm om Employer Branding. Precis som jag skrev i mitt inlägg inför Webbdagarna så har vi på Springtime märkt av en märkbar ökning i efterfrågan av Employer Branding bland våra kunder. Att rekrytera kostar mycket pengar och det kan vara svårt att hitta personer med rätt utbildning,..

Employer branding på Webbdagarna

16 mars, 2018

I nästa vecka ska jag prata på Webbdagarna här i Stockholm på temat Så lyckas du med Employer Branding i en allt hårdare konkurrens.  Anledningen att jag ska prata om just detta är att vi på Springtime allt oftare hjälper våra kunder med Employer Branding. Det är inte så konstigt egentligen. Rekrytering är en av de..

Det digitala valet i februari

8 mars, 2018

Februaris rapport av Det digitala valet visar att Sverigedemokraterna är det riksdagsparti som bäst nått ut i sociala medier. Rapporten visar också att de mindre partierna hittills använt sociala medier i mindre utsträckning än i förra valrörelsen för att nå väljare. Sverigedemokraterna är det parti som lyckats överlägset bäst i sociala medier under februari. De..

Springtime och Notified släpper rapport om sociala medier och valrörelsen

7 februari, 2018

Nu drar vi tillsammans med Notified vår valrapportering Det digitala valet (som vi även gjorde under supervalåret). I januaris rapport av Det digitala valet har vi fokus på det engagemang riksdagspartierna skapar i sociala kanaler. Det är viktigare än någonsin att jobba med att engagera sina målgrupper på Facebook och rapporten visar att alla riksdagspartier kan..