Springtime nominerade i två internationella tävlingar

Förra veckan fick vi tillsammans med vår kund Fortum den stora glädjen att bli nominerade i två internationella tävlingar för vår kampanj Ljusare Jul.  Vi har chansen att vinna Digital Communication Awards i Berlin inom CSR-kategorin. På Corporate Engagement Awards i London är vi nominerade i den fantastiska kategorin ”Best alignment of brand values during a CSR programme”.

Vi är naturligtvis väldigt glada och stolta över detta. Extra roligt eftersom framgången för kampanjen gav en ljusare jul till Stockholms hemlösa tack vare de 267 180 kronor som samlades in. Ett bidrag som oavkortat gick till Stockholms stadsmission.

Med Ljusare Jul ville vi synliggöra att minst 2866 stockholmare lever i hemlöshet. Vi ville lyfta frågan, påminna om att mat för dagen och tak över huvudet är långt ifrån en självklarhet alla. Men framför allt ville vi väcka engagemang och bidra till att fler människor kunde fira jul i värme och gemenskap.

I arbetsgruppen ingick från Springtime jag tillsammans med Paul Roswall, Maria Kans, Karin Bäcklund, Caroline Lidman och Erik Scherlund. Från Fortum var Charlotte Lindevall, Anna Sterner och Per-Oscar Hedman. From Stockholm with Love har gjort kampanjsajten.