Springtime och Fortum vann Digital Communication Awards!

Springtime tog hem guld i den internationella tävlingen Digital Communication Awards 2015 i Berlin tillsammans med kunden Fortum. Vinsten är i kategorin CSR Communication för insamlingskampanjen Ljusare Jul, till förmån för Stockholms Stadsmission. Totalt bidrog kampanjen med 267 180 kr till verksamheten.

Kampanjen Ljusare Jul genomfördes som en del av Fortums julkampanj 2014. Med Ljusare Jul ville vi synliggöra att minst 2866 stockholmare lever i hemlöshet.

Vi är väldigt glada och tacksamma för priset!

När man gör bra saker så vill många engagera sig och det är den här kampanjen är ett bevis på det. Vi slog alla förväntningar när det kommer till insamlade pengar och gillande för Fortums varumärke. Att kampanjen blev så framgångsrik tror jag framför allt beror på två saker. Dels att idén var tydlig och ren, dels att det i grund och botten finns ett ärligt engagemang bakom Fortums arbete med Stadsmissionen.

På kampanjsiten www.ljusarejul.se tände besökare en lampa på en nedsläckt stockholmskarta för att sprida ljus och värme över Stockholm.  Samtidigt skänkte man 50 kr till Stockholms Stadsmission. Fortum dubblade alla bidrag som gjordes på kampanjsajten.  På julaftons morgon hade alla som deltagit i kampanjen tillsammans med Fortum bidragit med 267 180 kronor. Ett gemensamt bidrag som oavkortat gick till Stockholms Stadsmissions verksamhet.

Arbetsgruppen på Springtime bestod av Paul Roswall, Erik Scherlund, Maria Kans, Karin Bäcklund, Caroline Lidman, Erik Boltjes.