Vem blir Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2018?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

För fjärde året i rad utser Springtime tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen.

Vem kan vinna priset?

Årets digitala kommunikatör är ett pris som delas ut till den person, event, kampanj, företag eller organisation som varit mest tongivande och en förebild inom digital kommunikation under politikerveckan. Vinnarna utses efter genomslag, men en jury ser även till kvalitet, kanalval och originalitet spelar in. Bra innehåll är grunden och om avsändaren är en mindre eller ny aktör viktas det upp.

I år består juryn av mig, Karin BäcklundAdam HjortNotified/SparkleCamilla ErikssonRetorikiskaBeata WickbomItch/Hej Digitalt och Sepideh Imani, JM. 

Tipsa gärna oss i juryn direkt eller på #digkom18 om du eller någon annan gör en digital satsning i Almedalen som är värd att lyfta!

Här kan du läsa om vilka som fick priset 2017, prisade 2016 och 2015. 

Tips från juryn!

Här är ett par tips från juryn för dig som vill vinna:

För mig är det viktigt att det är vara tydligt att man tänkt igenom sin kommunikation och har en kanalstrategi för att vinna priset.” Karin Bäcklund
”Var autentisk och transparent, både i kommunikation och utförande. Detta gör att du höjer både engagemang och genomslag.” Adam Hjort
”Se till att ditt budskap berör och förför. Det är så du skapar en snackis som sprider sig.” Camilla Eriksson