150 års erfarenhet av kommunikation inom life science!

27 april, 2016

Vi firar att Springtimes life science- team har 150 års erfarenhet av kommunikation genom att intervjua Rolf Gulliksen. Rolf leder den operativa verksamheten och ansvarar också för Hallvarsson & Halvarsson gruppens samlade life science erbjudande. Han har själv över 25 års erfarenhet av strategisk kommunikation från den globala life science-industrin och kommunikationsbranschen. Vad gör life..

3 tips för att lyckas med influencer marketing

21 april, 2016

A och O för att lyckas med influencer marketing är att hitta rätt influencers för ditt varumärke. Hittar du rätt personer blir de trovärdig avsändare och tack vare deras hängivna följare blir deras kanaler mycket betydelsefulla vid till exempel en produktlansering. Här kommer tre värdefulla tips att ha i åtanke vid obetalda samarbeten: 1) Research! Att hitta rätt influencer kräver omsorgsfull research. Oavsett..

Från blogginlägg till Instagramposter

25 september, 2015

Nu var det ett tag sedan jag skrev om blogginlägg och bloggrelationer. I veckans blogginlägg tänkte jag prata mer om Instagram, om bloggare som är profilerade på Instagram och om rena Instagram-influencers. I kundmöten talas det ofta om medierelationer och bloggrelationer vid en ny kampanj eller produktlansering. Vad man inte får glömma är att många bloggare idag..

Frukostseminarium: Bygga talespersoner och personliga varumärken i en digital värld

14 oktober, 2014

Det finns en enorm potential i att få anställda att engagera sig i sociala medier för företagets räkning för att kommunicera, nätverka och sprida kunskap. Genom att  uppmuntra experter och talespersoner samt ge dem verktygen, kunskapen och möjligheten att använda digitala kanaler kan de bli digitala ambassadörer. Genom att nyttja kraften i sociala medier har..

Vad ska du ha dina ambassadörer till?

3 maj, 2014

…. och vad ska ambassadörerna med dig till? ”Vi skulle vilja ha en lista på 100 korsstygnsbloggar”, säger företaget som säljer nål och tråd. En inte helt ovanlig förfrågan från ett företag som förstått att det är viktigt att satsa på sociala medier och bloggare. Och visst kan vi (kanske) skaffa fram en sådan lista…

Enkla tips för att locka unga ambassadörer

26 april, 2014

Dagens gästbloggare är Ulrik Simonsson, VD på Ungdomsbarometern. Aldrig har det varit så enkelt att samla sina kunder och fans som idag. Men hur får man dem att engagera sig på riktigt och framförallt, vad kan engagemanget användas till? Varumärken fyller en viktig funktion i 90-talisters liv och av den anledningen är det inte så..

Haters gonna hate – fast inte lika mycket

7 april, 2014

Att arbeta med ambassadörer för att bygga förtroende för ett varumärke är kanske en av de mest konventionella marknadsföringsinsatserna. Utvecklingen i sociala medier det senaste decenniet har gett ännu större betydelse till ambassadörers roll för företags förtroende. Speciellt de många oköpta, ”äkta” ambassadörerna. Detta betyder även att motståndare, eller så kallade ”haters” fått större utrymme..

Välkommen till frukostsalong om digitala ambassadörer

27 mars, 2014

I en alltmer digital värld och ett dramatiskt förändrat medielandskap måste vi anpassa vår kommunikation efter de nya förutsättningarna. Att nå digitala ambassadörer och att hitta samarbeten som är kreativa och utvecklande, men framför allt relevanta, kan bli en avgörande framgångsfaktor för ett varumärke. Onsdag den 9 april anordnar vi därför en frukostsalong om hur..

Sätt ditt företags ambassadörer i första rummet

11 juni, 2010

Tänk dig att du delar in ditt företags omvärld i tre olika grupper. En grupp består då av dina befintliga kunder och de människor som rent generellt uppskattar ditt företag och det ni står för. Sedan har du en grupp individer som känner till ditt företag, men som av olika anledningar inte vill göra affärer..