Karin Bäcklund nominerad till PR Influencer Awards

25 oktober, 2017

                Springtimes digitala strateg Karin Bäcklund har blivit nominerad till Cisions PR Influencer Awards igen tillsammans med 19 andra PR-konsulter. Vinnaren presenteras på Spinngalan den 23 november. Grattis! Hur känns det? Tack! Det känns jättekul att vara nominerad för fjärde året i rad. Och det är en ära att..

Vad är content marketing? Här är svaret

9 maj, 2016

Frågan ”vad är content marketing” fortsätter att ställas, trots att det pratats länge om ämnet. Orsaken är att för många okunniga eller lyckosökare konstant sprider fel svar på frågan. Så glöm alla vaga svar om ”storytelling” eller det luddiga ”reklam som man gillar” – här är den riktiga definitionen, hämtad från min och Pontus Staunstrup..

Vad gör en digital strateg?

17 mars, 2016

Jag är digital strateg här på Springtime. Ett väldigt roligt jobb, tycker jag. Men jag får ofta frågan om vad det faktiskt innebär. Jag tänkte därför göra ett försök till att förklara vad det är jag gör under dagarna. Ett digitalt tänk En av mina övergripande uppgifter är att se till att vi som jobbar på..

Who run the world – Nackademipodden

10 mars, 2016

För några veckor sedan hade jag äran att bli intervjuad i Nackademipodden där jag fick berätta om mitt jobb, min karriär och livet som digital strateg. Min medverkan är en del av Nackademipoddens miniserie Who Run the World. Ämnet för miniserien är kvinnor och kvinnligt ledarskap i kommunikationsbranschen. Lyssna gärna på mig eller Lisa Rytter, marknadschef på Wrapp..

Symbolens styrka

23 november, 2015

Logotyper har under en lång tid ansetts vara en fanbärare ett företags identitet ­– en kvarleva från den gamla reklamvärldens sätt att se på identitet. Men hur bra en logotyp än må vara så kan den inte på egen hand bära ett företag. Logotypen är enbart en symbol som måste fyllas med innehåll i form..

Den kreativa processen

28 oktober, 2015

Bildgooglar man ordet process så dyker det upp ett gäng kugghjul, steg för steg modeller eller cirkulära pilar som förklarar hur vi strukturerat landar i ett resultat. Ur min erfarenhet så är den kreativa processen inte lika ren och tydlig i sin utformning. Som i all kreativ verksamhet så startar alla projekt med en brief..