En ljusare jul för barn och unga i hemlöshet

8 december, 2015

Ingen vet hur många de är, bara att de finns. Och blir fler. En dold grupp som vuxenvärlden svikit. Barn och unga som lever i hemlöshet. För andra året i rad genomför Springtime kampanjen Ljusare Jul tillsammans med Fortum. Målet med kampanjen är att sprida kunskap om utsatta ungdomars situation, ge dem en tryggare vardag..

Springtime och Fortum vann Digital Communication Awards!

23 september, 2015

Springtime tog hem guld i den internationella tävlingen Digital Communication Awards 2015 i Berlin tillsammans med kunden Fortum. Vinsten är i kategorin CSR Communication för insamlingskampanjen Ljusare Jul, till förmån för Stockholms Stadsmission. Totalt bidrog kampanjen med 267 180 kr till verksamheten. Kampanjen Ljusare Jul genomfördes som en del av Fortums julkampanj 2014. Med Ljusare Jul ville..

Vi tog silver i Corporate Engagement Awards!

17 september, 2015

Springtime och Fortum tog hem andrapriset i den internationella tävlingen Corporate Engagement Awards 2015 i London i  kategorin Best alignment of brand values during a CSR programme för insamlingskampanjen Ljusare Jul. Kampanjen Ljusare Jul genomfördes som en del av Fortums julkampanj 2014. Med Ljusare Jul ville vi synliggöra att minst 2866 stockholmare lever i hemlöshet. Vi är tillsammans..

Springtime nominerade i två internationella tävlingar

28 augusti, 2015

Förra veckan fick vi tillsammans med vår kund Fortum den stora glädjen att bli nominerade i två internationella tävlingar för vår kampanj Ljusare Jul.  Vi har chansen att vinna Digital Communication Awards i Berlin inom CSR-kategorin. På Corporate Engagement Awards i London är vi nominerade i den fantastiska kategorin ”Best alignment of brand values during..

Case: Ljusare Jul med Fortum

21 april, 2015

  Skapa engagemang och synliggöra stockholmare i hemlöshet Inför julen 2014 fick Springtime uppdraget att skapa en julkampanj åt Fortum – ett av Sveriges ledande energibolag som producerar, distribuerar och säljer el, värme och kyla i Sverige. Fortum har i flera år bidragit till julbelysningen i Stockholms innerstad, och är samarbetspartner till Stockholms Stadsmission. Vi utgick från..

Springtime nominerade till Gyllene hjulet

12 mars, 2015

En del torsdagar i mars är lite bättre än andra. Idag är en sådan torsdag. I går kväll avslöjades nämligen att vi har chansen att vinna Gyllene Hjulet 2015. Tillsammans med vår kund Fortum är vi nominerade i kategorin Årets Samhällsengagemang. Det är vår gemensamma insamlingskampanj – Ljusare Jul – till förmån för Stockholms stadsmission..

Fortum (och Springtime) har vunnit In2 SABRE Awards för Älvstädar-SM

24 maj, 2014

I veckan belönades Fortum, tillsammans med Springtime och Garbergs, med In2 Sabre Award i kategorin Sponsorship för Älvstädar-SM. In2 Sabre Awards är en fristående del i världens största PR tävling – EMEA SABRE Awards och delades ut under det första europiska innovationsseminariet – In2 Innovation Summit i London. Stort grattis till nomineringen och vinsten, Jennifer..