Hur ska man jobba i ett föränderligt medielandskap?

3 maj, 2018

Ja, den frågan försökte jag svara på i en föreläsning på Brand Camp som anordnades av vår nya systerbyrå Identx i Linköping i förra veckan. Vad är svaret då? Jag ska försöka sammanfatta det lite kort.. För det första går det oerhört snabbt, både utvecklingen i medielandskapet men också när våra målgrupper scrollar i sina flöden. Det..

Curated by i Almedalen

28 juni, 2017

Under årets Almedalsvecka lanserar vi inom HH Group en helt ny mötesplats. Syftet är att föra samman människor och branscher som sällan möts och skapa möjligheter till samtal kring aktuella ämnen. Konceptet kallas Curated By och varje samtalssession kureras av en fristående samarbetspartner. Idén är att bredda det demokratiska samtalet i Almedalen och låta fler discipliner..

Content marketing-specialist till Springtime

24 februari, 2016

Springtime vässar sig inom content marketing genom rekryteringen av den erfarna contentkonsulten och författaren av boken ”Content marketing för alla” – Joakim Arhammar. Joakim Arhammar kommer till Springtime från vår systerbyrå Comprend och har en bakgrund som content- och sociala medier-specialist på contentbyrån Appelberg. Han har arbetat både operativt och strategiskt med content marketing och..

Välkommen Jung!

1 februari, 2016

I dag blev det publikt att Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Jung Relations. Jung är en av Sveriges främsta kreatörer inom marknadskommunikation och deras fokus på populärkultur och varumärken i samarbete med gruppens övriga byråer ger unika utvecklingsmöjligheter och styrka i kunderbjudandet. Jung är en av Sveriges mest prisbelönta byråer med inriktning på att bygga..

Springtime får ny vd efter rekordår

21 januari, 2016

Paul Roswall tar över som vd på Springtime efter Martin Petersson. VD-bytet kommer efter att Springtime gjort ett rekordår och satsningen på byrån nu intensifieras ytterligare. Paul Rosvall har varit konsult på Springtime sedan 2007 och är idag seniorkonsult. Han har varit en del av Springtimes ledning och tillsammans med medarbetarna aktivt bidragit till att vända bolagets utveckling…

Vi lär oss med Social Media Lab

30 november, 2015

Att hänga med i utvecklingen inom kommunikation är viktigt, speciellt för oss som är konsulter eftersom vi ska kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt. Digitalt är ett område som hela tiden växer och även om sociala medier numera är mainstream så händer det mycket och utvecklingen går i rasande fart. Därför anordnar Springtime, tillsammans med vår..

Välkommen till gruppen Involve Communication

16 september, 2015

Nu står det klart att Springtime och Hallvarsson & Halvarsson Group förvärvar Involve. Genom förvärvet blir vi en av de ledande i Sverige inom modern förändringskommunikation. Vi på Springtime är väldigt entusiastiska inför att tillsammans med Involve bli en ännu starkare partner för våra uppdragsgivare. Vi är också nyfikna på Involve och ställde därför några frågor..

YPP – dreamteam, utveckling och glädje

10 september, 2015

Vi har tidigare skrivit om vårt tvååriga kompetensprogram YPP, Young Professionals Program, som riktar sig till HH Groups juniorer, som jag själv är med i. Nu är ett år förbi och det är dags att göra en halvtidsanalys med Mimmi Betts, Director of Human Resources på Hallvarsson & Halvarsson Group och ansvarig för programmet. Ett YPP-år..

Nu är vi här i Almedalen!

27 juni, 2015

Springtime har anlänt till Visby och årets upplaga av Almedalsveckan. I år mer förberedda än någonsin och med äran att närvara tillsammans med hela Hallvarsson & Halvarsson Group. Utspritt under veckan kommer 38 medarbetare finnas på plats för att inspireras av alla kloka och gränsöverskridande diskussioner, samtal och möten. Som jag har skrivit om tidigare..

Vårt redaktörsteam hjälper dig på plats i Almedalen!

8 maj, 2015

Gott folk. Med stormsteg närmar vi oss Almedalen! Springtime kommer självklart vara på plats och i år kommer vi på bred front tillsammans med våra systerbyråer Halvarsson & Hallvarsson och Comprend. Eftersom vi vet hur viktig den digitala kommunikation är, och hur fördelaktigt det är för varumärken att ta vara på sin närvaro i Almedalen, har..