marknadskommunikation

Springtime hjälper företag, organisationer och människor att nå ut med sina produkter och tjänster till dem som ska köpa och använda dem. Det kan handla om lanseringar, event, produktplacering, att utforma och genomföra mediestrategier, ge goda råd när saker händer eller skapa nyheter i tider då inget händer.

Sol, utskick och fåfänga

11 mars, 2016

Kära bloggen, Vilken strålande dag, va! Solen skiner och det är fredag. Inte ens mitt dödliga skoskav som jag har på fem ställen kan få mig på dåligt humör när våren gör sig påmind på sättet som den gör idag. Jag kan inte förstå att det är fredag redan. Har jag ens varit här på..

En ljusare jul för barn och unga i hemlöshet

8 december, 2015

Ingen vet hur många de är, bara att de finns. Och blir fler. En dold grupp som vuxenvärlden svikit. Barn och unga som lever i hemlöshet. För andra året i rad genomför Springtime kampanjen Ljusare Jul tillsammans med Fortum. Målet med kampanjen är att sprida kunskap om utsatta ungdomars situation, ge dem en tryggare vardag..

Springtime och Fortum vann Digital Communication Awards!

23 september, 2015

Springtime tog hem guld i den internationella tävlingen Digital Communication Awards 2015 i Berlin tillsammans med kunden Fortum. Vinsten är i kategorin CSR Communication för insamlingskampanjen Ljusare Jul, till förmån för Stockholms Stadsmission. Totalt bidrog kampanjen med 267 180 kr till verksamheten. Kampanjen Ljusare Jul genomfördes som en del av Fortums julkampanj 2014. Med Ljusare Jul ville..

Vi tog silver i Corporate Engagement Awards!

17 september, 2015

Springtime och Fortum tog hem andrapriset i den internationella tävlingen Corporate Engagement Awards 2015 i London i  kategorin Best alignment of brand values during a CSR programme för insamlingskampanjen Ljusare Jul. Kampanjen Ljusare Jul genomfördes som en del av Fortums julkampanj 2014. Med Ljusare Jul ville vi synliggöra att minst 2866 stockholmare lever i hemlöshet. Vi är tillsammans..

Springtime nominerade i två internationella tävlingar

28 augusti, 2015

Förra veckan fick vi tillsammans med vår kund Fortum den stora glädjen att bli nominerade i två internationella tävlingar för vår kampanj Ljusare Jul.  Vi har chansen att vinna Digital Communication Awards i Berlin inom CSR-kategorin. På Corporate Engagement Awards i London är vi nominerade i den fantastiska kategorin ”Best alignment of brand values during..

Case: Ljusare Jul med Fortum

21 april, 2015

  Skapa engagemang och synliggöra stockholmare i hemlöshet Inför julen 2014 fick Springtime uppdraget att skapa en julkampanj åt Fortum – ett av Sveriges ledande energibolag som producerar, distribuerar och säljer el, värme och kyla i Sverige. Fortum har i flera år bidragit till julbelysningen i Stockholms innerstad, och är samarbetspartner till Stockholms Stadsmission. Vi utgick från..

Springtime nominerade till Gyllene hjulet

12 mars, 2015

En del torsdagar i mars är lite bättre än andra. Idag är en sådan torsdag. I går kväll avslöjades nämligen att vi har chansen att vinna Gyllene Hjulet 2015. Tillsammans med vår kund Fortum är vi nominerade i kategorin Årets Samhällsengagemang. Det är vår gemensamma insamlingskampanj – Ljusare Jul – till förmån för Stockholms stadsmission..