Vad gör en innehållsspecialist?

30 maj, 2016

Hallå där Joakim Arhammar! Du är Springtimes innehållsspecialist, vad menas med det? Det betyder att jag är specialiserad på att skapa och/eller ge råd runt innehållsdriven kommunikation åt våra kunder. Det kan handla om till exempel storytelling, rörlig bild, sociala medier, talskrivning, budskapsplattform, men även att hjälpa till att bygga ett redaktionellt team eller contentplattform…

Periscope är ute, nu är det musical.ly som gäller!

12 maj, 2016

Jag heter Ebba Bäcklund och jag har varit på Springtime under två veckor och testat på livet som praktikant. När jag kom hit trodde jag att jag skulle få agera springflicka och hämta kaffe och kopiera papper, men så fel jag hade. Jag har fått delta i flera olika projekt och bland annat hålla en presentation om..

Sju videotrender för 2016

25 januari, 2016

Video kommer fortsätta växa under 2016. Sällan har jag sett en mer enad bransch som förutspår det. Här är de sju videotrender som jag tror kommer dominera 2016. Video äger Som sagt, video äger. Alla nya startups har en videoförklaring mitt på startsidan. Investeringarna ökar. Trafiken ökar. Google testar videoreklam i sökresultat, Facebook bygger reklamlösning..

Case: Scouternas mångfaldsprojekt Värsta fördomen

25 februari, 2015

Öka kunskap om fördomar och motverka dem Springtime arbetar sedan ett par år tillbaka med Scouterna – en av Sveriges största barn- och ungdomsorganisationer med ca 62 000 medlemmar. Under 2014 fick vi förmånen att stötta projektet Värsta fördomen – ett normkritiskt och antirasistiskt projekt som Scouterna driver i syfte att öka kunskapen om vad fördomar..

Tre som har förstått

21 april, 2014

Att digitaliseringen gjort det svårt för mediehusen att tjäna pengar har vi hört länge. När det dyker upp aktörer med nya idéer och sätt att förmedla nyheter är det därför spännande och intressant. Oftast kommer idéerna från håll där de inte är bundna av tidigare sätt att jobba och det som ”sitter i väggarna”. De..

Bilprovningen firar 50 med film

20 september, 2013

Temat för internetkonferensen Webbdagarna i våras var: Rörligt. Alla vill jobba med rörligt. Konsumenterna vill ha rörligt. Företag som Ving gör succé på Vine, Synsam gör filmer på Instagram. Enligt Internetworld kommer vi inom tre år att passera gränsen på nätet då över hälften av all trafik på internet genereras av rörligt material. På Springtime..