sociala medier

Sociala mediers intåg har förändrat hur vi kommunicerar och medielandskapet ser annorlunda ut. Kommunikation och nyhetscykler går snabbare än någonsin tidigare. Med Springtimes stöd kan ni navigera rätt och till fullo utnyttja fördelarna med sociala medier för att skapa affärsnytta.

Springtime hjälper företag och organisationer med allt från omvärldsbevakning, strategier, policys, utbildningar och innehåll.

Löfvens klavertramp utnyttjades av andra partier

6 april, 2018

Springtimes och Notifieds rapport Det digitala valet för mars 2018 visar att SD fortsätter att dra ifrån vad gäller antalet följare/gillare i sociala medier. De inlägg som skapar mest engagemang på riksdagspartiernas Facebooksidor handlar inte om de viktiga valfrågorna (väljarna anger sjukvård, lag och ordning samt integration som viktigaste valfrågor) utan är kopplade till vår..

Employer Branding är hett!

23 mars, 2018

I veckan talade jag på Webbdagarna här i Stockholm om Employer Branding. Precis som jag skrev i mitt inlägg inför Webbdagarna så har vi på Springtime märkt av en märkbar ökning i efterfrågan av Employer Branding bland våra kunder. Att rekrytera kostar mycket pengar och det kan vara svårt att hitta personer med rätt utbildning,..

Employer branding på Webbdagarna

16 mars, 2018

I nästa vecka ska jag prata på Webbdagarna här i Stockholm på temat Så lyckas du med Employer Branding i en allt hårdare konkurrens.  Anledningen att jag ska prata om just detta är att vi på Springtime allt oftare hjälper våra kunder med Employer Branding. Det är inte så konstigt egentligen. Rekrytering är en av de..

Springtime och Notified släpper rapport om sociala medier och valrörelsen

7 februari, 2018

Nu drar vi tillsammans med Notified vår valrapportering Det digitala valet (som vi även gjorde under supervalåret). I januaris rapport av Det digitala valet har vi fokus på det engagemang riksdagspartierna skapar i sociala kanaler. Det är viktigare än någonsin att jobba med att engagera sina målgrupper på Facebook och rapporten visar att alla riksdagspartier kan..

Karin Bäcklund nominerad till PR Influencer Awards

25 oktober, 2017

                Springtimes digitala strateg Karin Bäcklund har blivit nominerad till Cisions PR Influencer Awards igen tillsammans med 19 andra PR-konsulter. Vinnaren presenteras på Spinngalan den 23 november. Grattis! Hur känns det? Tack! Det känns jättekul att vara nominerad för fjärde året i rad. Och det är en ära att..

Svenskarna och Internet 2017

19 oktober, 2017

Idag släpptes årets statistik om svenskarnas Internetvanor Svenskarna och Internet 2017. Statistiken tas fram av Internetstiftelsen i Sverige.  Sammanfattning I stort sett alla svenskar har idag tillgång till Internet hemma. Mobilen är den device som vi surfar mest på överlag, men yngre använder mobilen till att surfa i större utsträckning och äldre (över 55 år) använder datorer oftare…

Vem blir Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2017?

20 juni, 2017

För tredje året i rad utser vi tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen. Ett pris som delas ut till den person, event, kampanj, företag eller organisation som varit mest tongivande och en förebild inom digital kommunikation under politikerveckan. Vinnarna utses efter genomslag, men en jury ser även till kvalitet, kanalval och originalitet spelar in…

Günther Mårder Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2016!

8 juli, 2016

Idag utsågs Årets digitala kommunikatör i Almedalen, som instiftades i fjol av Springtime och Notified. Vinnare 2016 är Företagarnas Günther Mårder som även vann priset förra året, andra platsen gick till organisationen Fler unga och tredjeplatsen gick till Expressens Nikas Svensson. Se sändningen via Periscope. I år är det andra gången kommunikationsbyrån Springtime i samarbete..

Söndagens digitala buzz i Almedalen

3 juli, 2016

Nu har årets upplaga av Almedalen äntligen dragit igång! Precis som förra året utser Springtime tillsammans med Notified Årets digitala kommunikatör i Almedalen 2016. Vinnaren kommer att presenteras på plats i Almedalen fredagen den 8 juli. Varje dag fram till dess kommer vi att släppa dagens mest uppmärksammade Almedalsinlägg som väckt mest uppmärksamhet i sociala..

Vad gör en innehållsspecialist?

30 maj, 2016

Hallå där Joakim Arhammar! Du är Springtimes innehållsspecialist, vad menas med det? Det betyder att jag är specialiserad på att skapa och/eller ge råd runt innehållsdriven kommunikation åt våra kunder. Det kan handla om till exempel storytelling, rörlig bild, sociala medier, talskrivning, budskapsplattform, men även att hjälpa till att bygga ett redaktionellt team eller contentplattform…